EVLİLİK OBEZİTEYİ ARTIRIYOR

Evlilik öncesi formuna, beslenmesine dikkat eden çiftler evlilik sonrası kilo alıyorlar. ARGEV bu sorunun cevabını sizin için araştırdı, bakalım evlilik sonrası çiftler neden kilo alıyorlar :

ARGEV’in obezite araştırmasının sonuçlarına göre; obezite en çok kadınları tehdit ediyor. Kadınlarda obezite görülme riski erkeklere kıyasla 1,9 kat daha yüksek. Araştırmanın ulaştığı bulgulardan bir diğeri ise; evli olanlarda obezite görülme riskinin bekârlara oranla 1,5 kat daha fazla olduğu.

Araştırmanın sonuçlarına göre tip II diyabet, hipertansiyon ve kolesterol hastaları obezite için risk taşıyor. Bunun yanı sıra sigara kullanan ve hipotiroidi değişkenlik gösteren bireylerde de obezite görülme sıklığı artıyor. Sigara içen bireylerde obezite görülme sıklığı içmeyenlere göre 1,2 kat daha yüksek olurken, antidiyabetik ilaç kullananlarda 1,6 kat daha fazladır.Ülkemizde görülme sıklığı hızla artan obeziteyle ilgili ARGEV Başkanı Dr. Murat Girginer’in ; ‘’Dünya Sağlık Örgütü’nün 2017 yılında açıkladığı rakamlara göre tüm dünyada obezite salgın bir hastalık gibi artıyor ve bu konu tüm dünyanın gündemini tehdit eden bir sağlık sorunu haline geldi, obezite için ülkemizde şişmanlık denilip geçilebiliyor oysa; obezite çok dikkat edilmesi gereken sinsi bir hastalık dedi ve ekledi: İnsanların yaşam kalitesini ve yaşam süresini derinden etkiliyor’’ dedi.

Dr. Girginer uyardı :

  • İlk yapılması gerekenleri hareketsiz yaşamdan uzaklaşmak ve beslenmeye dikkat etmek şeklinde açıkladı.
  • Hareketsizlik yaşam tarzımız olmaya başladı, bunu değiştirmeli egzersizi hayatımızın bir parçası haline getirmeliyiz. Alışveriş merkezine arabamızı park ederken kapıya en yakın olan yeri tercih ediyoruz; oysa biraz daha geriye park edip yürüyebiliriz.
  • Otobüsten evimizin bir durak öncesinde inip yürüyebiliriz. Bunun dışında öğünlerimizi seçerken çok dikkatli olmalıyız. Güne kahvaltı yaparak başlamak son derece önemli. Karbonhidratı öğle yemeğinde tüketmeliyiz ki gün içinde o enerjiyi yakmak için vücudumuza bir şans verelim
  • Akşam yemeklerinde karbonhidratlı gıdaları soframıza koymamalıyız bunun yerine protein ağırlıklı beslenmeliyiz. Raf ömrü uzun, paketli gıdalardan uzak durmalıyız.
  • Su tüketimimize dikkat etmeli günde yaklaşık sekiz bardak su içmeliyiz.Yemekleri tabağımıza yiyebileceğimiz kadar alıp, yavaş yavaş tüketmeliyiz.
  • Besin çeşitliliğine dikkat etmeli ve her besin grubundan dengeli bir şekilde beslenmeliyiz.

#evlilik, #obezite, #argev, #guncel

Popüler Yazılar