İlaç Sektörünün Yeni Dinamikleri Eye For Pharma Konferasında Tartışılacak

 

21-22 Şubat tarihlerinde İstanbul’da ilk kez gerçekleştirilecek olan “Eye for Pharma” konferansında ilaç sektörünün önde gelen uluslararası ve Türk profesyonelleri, Türkiye’de oyunun yeni kurallarını tartışacak.

Oldukça yoğun bir değişim ve dönüşüm içinde bulunmakta olan Türkiye ve Türk İlaç Sektörü, ancak bu değişime adapte olabilenlerin faydalanabileceği pek çok fırsat barındırıyor. Öte yandan hükümetin sıkı fiyat politikası, ve özellikle pek çok çalışanın da işini kaybetmesiyle sonuçlanan son fiyat düşüşleri, ilaç sektörünün ana gündemini oluşturuyor. Zorlukların fırsatlara dönüştürülmesi şüphesiz yeni iş yapış yöntemleri, yeni teknolojiler ve yeni iş  baş gündemleri aramodellerinin daha da hızlı hayata geçirilmesini gerekli kılıyor. Küresel olarak senede 50 konferans ve toplantı düzenleyen “Eye for Pharma”nın, 21-22 Şubat’ta Novomed360’ın katkılarıyla Türkiye’de ilk kez gerçekleştireceği konferansta Türkiye’den ve dünyadan oldukça önemli konuşmacılar Türkiye ilaç sektörünün yeni dinamiklerine ışık tutacak.

21-22 Şubat’ta Novomed360 işbirliğiyle Conrad Oteli’nde gerçekleşecek EyeForPharma Türkiye Konferasında Abdi İbrahim Satış ve Pazarlamadan sorumlu Genel Müdürü Cüneyt Gedikli, Novartis Ülke Başkanı Güldem Berkman, Mustafa Nevzat Genel Müdürü Levent Selamoğlu, Merck Serono Başkan Yardımcısı Karim Smaira,The Chalfont Project CEO’su ve toplumlarda, organizasyonlarda değişimi, enfeksiyonların yayılmasındaki modelle anlatan ‘Viral Değişim’ Kitabının yazarı Leandro Herrero, Novo Nordisk Avrupa Başkan Yardımcısı Viggo Birch, Pfizer İş Birimi Müdürü Renan Özyerli, Pfizer Caucar Bölgesi Satış ve Pazarlama Müdürü Haluk Karabatak, Allergan Genel Müdürü Ayşe Uysal ve İş Birimi Direktörü Deniz Durmaz, Boehringer Ingelheim Kurumsal İletişim Direktörü John Pugh, Roche Stratejik Planlama ve İş Geliştirme Direktörü Ufuk Apaydın, AstraZeneca Medikal Direktörü Müjgan Ateş, AstraZeneca Pazar Erişim Direktoru Pelin Eriştiren İncesu, Lundbeck Satış ve Pazarlama Direktörü Altan Görseval, Abdi İbrahim İş Birimi Direktörü Hülya Yalın, Janssen Satış Direktoru Levent Arslan, Egon Zehnder Genel Müdürü Murat Yeşildere,  Novartis Pazar Erişim Direktoru Uğur Ozkutlu ve Sanofi-aventis-Zentiva İlaçları Pazarlama Direktörü Burak Ergenoğlu, Boehringer İngelheim Kıdemli İş Danışmanı Serkan Erkovan, Abbott Global e-Pazarlama Direktoru Tom Pryzgoda gibi önemli fikir liderleri ve profesyonellerin sunumları olacak.

 

İlaç Endüstrisi İş Verenler Sendikası Genel Sekreteri Turgut Tokgöz sunumunda, ‘Türk İlaç Endüstrisinin Küreselleşmesi İçin Devlet ile Ortak Yol Haritası Raporu’ konusundaki görüşlerini paylaşacak.

EyeForPharma Istanbul’un bir önemli konuşmacısı da İlaç Endüstrisi İşverenler Sendikası Genel Sekreteri Turgut Tokgöz olacak. Tokgöz, İEİS tarafından hazırlatılan ve 2011 Kasım ayında duyurulan rapor konusundaki görüşlerini 21 -22 Şubat eyeforpharma İstanbul konferansındaki sunumunda paylaşacak .

‘Türk İlaç Endüstrisinin Küreselleşmesi İçin Devlet ile Ortak Yol Haritası Raporu’, ilaç endüstrisinin mevcut durumu, amaç ve hedeflerinin belirlenmesi, önerilen endüstri stratejisi ve eylem planları başlıklarından oluşuyor ve Türkiye İlaç endüstrisinin stratejik bir yaklaşımla yakalayabileceği küresel rolü tarif ediyor.
Viral Değişim Kitabının yazarı Leandro Herrero da EyeForPharma Turkey konuşmacıları arasında…

Konferansın dikkat çekecek bir başka konuşmacısı da toplumlarda, organizasyonlarda değişimi, enfeksiyonların yayılmasındaki modelle anlatan ve Değişim Yönetimine bakışı değiştiren ‘Viral Değişim’ kitabının yazarı Leandro Herrero. Herrero da 21 -22 Şubat 2012’deki konferansa konuşmacı olarak katılacak ve kitabı tüm konferans katılımcılarına hediye edilecek. Ayrıca katılımcıların Leandro Herrero ile tanışıp sohbet edebilecekleri ayrı bir oturum da program içinde yer alacaktır.

Yeni Türkiye- Yeni ilaç Sektörü!

Türkiye’de sağlık sektöründe içinden geçilen dönüşümün getirdiği zorlukların tespiti, çözümü ve yeni fırsat alanlarının tanımlanarak sektörün gelişiminin desteklenmesi için sektörel paylaşım, işbirliği ve verimli tartışma ortamları büyükk onem taşıyor.  Değişim ve dönüşüm sürecindeki Türk İlaç Sektörünün gelişimini tetikleyecek sektörel paylaşım ve işbirliğine fırsat verecek olan EyeForPharma Türkiye Konferansı, Türkiye’den ve Avrupa’dan ilaç sektörüne liderlik eden 150’ye yakın ilaç profesyonelini bir araya getirecek.

EyeForPharma Türkiye, Türkiye ve Avrupa ilaç sektörünün önde gelen fikir liderlerinin rehberliğinde bu konuların tartışılacağı ve Türkiye’deki endüstrinin büyümesinin yolunu açacak fikir alışverişlerinin yaşanacağı bir konferans olarak katılımcılarını bekliyor.  İlaç sektörüne özel kaliteli tartışmalara, atölye çalışmalarına katılmak, en son yerel ve global ilaç sektörü başarı hikayeleri ve vakalarını dinlemek, Türkiye ve dünyadan ilaç profesyonelleriyle bir araya gelmek gibi fırsatlar sunan 21-22 Şubat 2012 EyeForPharma Konferansı, Türk ilaç sektörünün geleceğini şekillendirme yolunda önemli bir iletişim ve bilgi paylaşımı platformu sunacaktır. (Detaylı bilgi için 0216 422 37 89 numaralı telefondan Novomed 360’a ulaşabilir ya da www.eyeforpharma.com/turkey  adresini ziyaret edebilirsiz. )

Konferansın dikkat çekecek başlıkları

Konferansta “Yeni ve Kabuk Değiştiren Türkiye; Yeni İlaç Sektörü”, “Fiyat baskısına rağmen karlılığın korunabilmesi “,”Yenilikçi mobil teknolojilerle satışları arttırmak “, “Bakanlığın tıbbi mümessillerin tanıtımlarına getirdiği kısıtlar çerçevesinde hekimlere tanıtımın yeniden tanımlanması”, ”Ürünlerin ‘pazarlanmasından’, değer katan faaliyetlere geçiş”, “Hekimler tarafından benimsenecek yeni tanıtım modelleri geliştirmek”, “Yeni yaklaşıma uygun yetkinliklerdeki insan kaynağının bulunması, eğitimi ve firma bağlılığının korunması”, “Regulasyonlara Uyum – Firma çalışanlarının hızla değişen regülasyonlara mükemmel uyumunu garanti edecek süreçler”, “Resmi otoritelerin uygulamalarla ilgili karar süreçlerinde daha fazla etkililik için firmaların bir araya gelerek görüşlerini paylaşmaları “,”Geri ödeme açısından bütünleşik bir yaklaşım nasıl gerçekleştirilir?”,” Yeni fikirler/keşifler ülkesi olmak- Neden Türkiye yenilikçilik açısından öncü ülke olmalı “, “Sektörün Değişen Koşullarına Uygun Yeni iş Modellerinin Başarıya Ulaşmasını Sağlayacak Anlayış Nasıl Geliştirilir? “, “Satış Modelinde Dönüşüm” “Kitlesel Paydaş Yönetimi”, “Jenerik Pazarın Büyümesini Fırsat Olarak Değerlendirmek gibi birçok önemli konu tartışılacak.

EyeForPharma ve Novomed360 hakkında: Eyeforpharma, küresel olarak senede 50 konferans ve toplantı düzenlemektedir. Eyeforpharma, Satış (SFE), Pazarlama ve e-Tanıtım/Pazarlama, Forecasting, Hasta Bağlılığı, Tedarik Zinciri ve Onkoloji/MSS gibi Tedavi Alanlarına spesifik konferanslar konusunda uzmanlaşmıştır. SFE Avrupa toplantısı, kendi alanındaki en büyük toplantıdır ve geçen seneki Barselona toplantısına toplam 600 kişi katılmıştır. Novomed360, Türkiye’de İlaç ve Sağlık sektörünün  içinde bulunduğu geçiş ve değişim döneminde,  her zamankinden daha da fazla ortaya çıkan bütünsel, vizyoner ve durumsal yaklaşım ihtiyacına cevap vermek üzere ilaç sektöründe uzun yıllar çalışmış, deneyimli profesyoneller tarafından kurulmuştur. Novomed360, ,İlaç ve Sağlık sektörüne özel İnsan Kaynakları, Medikal, Satış ve Pazarlama alanlarında 360 derecelik bakış açısıyla eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.Novomed 360,  ilaç ve sağlık sektörüne özel ‘Big Brain of Pharma’, ‘Sağlık Sektörü için Sosyal Medya’ ve diğer pek çok eğitim ve danışmanlık faaliyetleriyle kanıtlanmış başarılara sahiptir. EyeForPharma ve Novomed 360 işbirliğinin temelinde yatan amaç eyeforpharma’nın global konuşmacılarını ve birikimini Türkiye’ye getirmek ve Novomed360 ‘ın katkılarıyla konferansın Türk İlaç sektörü çalışanlarının spesifik ihtiyaçlarına uygun halde organizasyonunu sağlamaktır.

21-22 Şubat 2012 eyeforpharma İstanbul Konferansı İçeriği

Yeni ve Kabuk Değiştiren Türkiye; Yeni İlaç Sektörü

Geçtiğimiz iki yıl içinde son yirmi yıl içinde olduğundan çok daha fazla değişim oldu. Ancak daha da büyük değişim bekleniyor.

·         Proaktif bir yaklaşımla, gelecek yeni regülasyonların bir adım ötesinde olmayı başararak firmanız için fayda ve fırsatları nasıl yakalayabilirsiniz?

·         Evrime uyum sağlamak – Eğilimleri takip ederek geleceği öngörebilmek. Firmanızı, çok farklı koşullara uyum sağlayacak biçimde şimdiden nasıl yapılandırabilirsiniz?

·         Firmaların kendi çalışma kültürleri ve içerdeki yaklaşımlar, bu dönüşüm sürecinde neden aşılması en zor ama en önemli faktörler?

Yeni fikirler/keşifler ülkesi olmak- Neden Türkiye yenilikçilik açısından öncü ülke olmalı

·         Bazı firmalar liderdir, diğerleri ise takipçi. ‘İlk’ olmanın avantajları, dezavantajları

·          Getirdiğiniz yeniliklerin, doğru ve gelecekteki paydaşlarınıza en uygun yenilikler olmasını nasıl sağlarsınız?
·         Firmanızın ötesine bakabilmek – Türk ilaç/sağlık sektörü için yeni bir bakış açısı getiren lider olarak anılabilmek.

Bölüm 2 : Değişim Yönetimi

Sektörün Değişen Koşullarına Uygun Yeni Bakış Açısı Geliştirmek

Karmaşık dış ortam zorluklarının üstesinden gelirken nasıl liderlik ve koçluk uygulayacağız.

·         Değişimin Psikolojisi – Farklı iş modelleri uygularken, takım uyumu nasıl korunabilir ve geliştirilebilir?

·         Tüm çalışanların gelişime ve adaptasyona açık olmasını kolaylaştıran bir koçluk ve eğitim kültürü oluşturmak

Yeni iş Modellerinin Başarıya Ulaşmasını Sağlayacak Anlayış Nasıl Geliştirilir?

Sağlık sektörünün değişen koşullarında, kar odaklı, satış kültürü organizasyonları başarıya ulaştırmada neden artık tek başına, yeterli olamaz?

·         Hasta, hekim, eczane gibi paydaşlarını işinin merkezinde bulunduran değer – odaklı organizasyonel yapılanma nasıl olmalı?

·         Değer-odaklı yaklaşımın tıbbi mümessil düzeyine kadar tüm seviyelerde sahiplenilip sorumlulukla uygulama motivasyonunun geliştirilmesi

Regulasyonlara Uyum – Firma çalışanlarının hızla değişen regülasyonlara mükemmel uyumunu garanti edecek süreçler

·         Yeni kuralların tanıtıma etkisinin ve sebep olacağı değişimin değerlendirilmesi

Bölüm 3: Değişim Yönetimi (Dış)

Resmi otoritelerin uygulamalarla ilgili karar süreçlerinde daha fazla etkililik için firmaların bir araya gelerek görüşlerini paylaşmaları

·         Sektör derneklerinin resmi otoritelerle birlikte yürüttüğü ve karar süreçlerinde başarılı olduğu konular

·         Regülasyonlar söz konusu olduğunda firmalar olarak tek başına değil, birlik olarak hareket etmek.

·         İlaç sektörünün, kamuoyu nezdindeki algısının çok olumlu olmadığı bir gerçek: Firmanızın ve sektörünüzün imajını nasıl iyileştirebilirsiniz?

‘Geri ödeme açısından bütünleşik bir yaklaşım nasıl gerçekleştirilir?

Mevcut ve gelecekteki ürünlerinizin geriödemesini etkileyebilcek tartışmalara dahil olmak

·         Ödeme organlarıyla tartışma konusunda uzmanlaşmak

·         Araştırma sonuçlarından hastalar için faydalı olacak bilgilerin çıkarılması ve politikalarınızın bu sonuçlara göre yeniden tanımlanması

·         Uzmanların konu hakkındaki kanaatleri ve karar süreçlerindeki etkileri konusunda farkındalık

·         Fikir liderleriyle birebir ilişkilerin yönetimi

Fiyat baskısına rağmen karlılığın korunabilmesi

·         Doğru fiyatlandırma stratejisinin önemi ve ayrıştırıcı (sadece fiyat indirici değil) fiyatlandırma kampanyalarından başarılı örneklerin paylaşımı

·         Devlet tarafından ürününüzü ‘hesaplı’ ürün olarak tanımlanmasını sağlayacak şekilde konumlandırmak ve geri ödeme açısından ihtimallerinizi kuvetlendirmek.

·         Gelecekte ürününüzün geri ödeme ve fiyatlandırması konusundaki tartışmalarda daha etkili olabilmek için resmi otoritelerle uzun dönemli ilişkilerin yönetimi.

Bölüm 4: Satış Mükemmelliği

Satış Modelinde Dönüşüm – Mükemmel satış yapılanmasının analizi

Hekimlerinizi ve eczacılarınızı daha iyi tanıyarak, yeni duruma uygun olarak segmentasyonu yeniden tanımlamak ve buna göre tanıtım karmanızı kararlı biçimde değiştirmek.

·         Yeni ortama uygun yeni ünvanlar: Yeni tanıtım kanallarından ve yeni KPI’lardan sorumlu olacak yeni pozisyonlar oluşturmak. (MSL, Müşteri İçgörü Uzmanları vb.)

·         Tıbbi Mümessillerinizin ürün uzmanına dönüşümünü nasıl gerçekleştirirsiniz? – Daha fazla tedavi alanı farkındalığı ve medikal bilgiye sahip ürün uzmanları

Kilit Paydaş Yönetimi (KAM) –

·         Paydaş Yönetiminizin takibi: KAM performansınızın ölçümü için etkili araçlar, sistemler

·         Veritabanındaki değişimlerin bildirimi, süreçlere erişimin sağlanması ve potansiyel karlılık arttırıcı fırsatların kolayca takip edilebilen göstergelerle KAM’lara nasıl iletilebileceğine karar vermek

·         İşinizin odağını rekabet açısından en önemli ürün avantajlarına ve hastaların tedavi sonuçlarına kaydırmak. Teorinin pratiğe dönüşümü.

Aile Hekimleri için odaklı bir yaklaşım

·         Aile hekimliğinin getirdiği fırsatları tespit etmek – Bu önemli değşim için gereken eğitimlerin sağlanması

·         Yeni iletişim kanalları bularak daha fazla aile hekimine ulaşmak

·         Doğru hekime doğru ilaçlarla gidebilmek için hedefleme-segmentasyonunuzu yeniden tasarlamak ve uzman ve hastane hekimleri için ayrı bir plan oluşturmak.

Yenilikçi mobil teknolojilerle satışlarınızı arttırmak

Yeni dalga mobil araçların daha yüksek hız ve kullanılabilirliği sayesinde hekim angajmanının arttırırlması

·         Satış ekibinizin yeni teknolojileri kabullenmesi, adaptasyonu nasıl sağlanır? Ve satış ekibinizin sürekli olarak takibi ve iyileştirilmesi için kullanabileceğiniz anahtar ölçüm kriterleri

Daha once bu türde yapılmış başarılı kampanyalardan öğrenilenlerin, tecrübelerin uygulamaya geçirilmesi sayesinde, yapılan yatırımlardan daha yüksek oranda geridönüşünü sağlayabilmek.

Bölüm 5: Pazarlama: Değer Odaklı Yaklaşımlar, Stratejiler

Ürünlerin ‘pazarlanmasından’, değer katan faaliyetlere geçiş

·         Türkiye bölgesinde, değer odaklı yaklaşımları ile yenilikçilik anlamında nasıl bir önderlik yapmaktadır?

·         Resmi otoriteler, hekimler ve hastalara yönelik değer odaklı uzun dönemli ilişki geliştirmek ve bu paydaşlarla ARGE çalışmaları ve tedaviye uyum gibi konularda hastalara ait sağlık verilerinin işbirliği içinde paylaşımı.

Hekimler tarafından benimsenecek yeni tanıtım modelleri geliştirmek

·         E- detailing, e- tanıtım, TV yayınları gibi online uygulamaların, geleneksel yüzyüze tanıtım yollarına göre avantajları

·         Dijital uygulamalarla ilgili, yatırımların geri dönüş, başarılı örnekler ve bu yeni tanıtım biçiminde yapılan hatalar ve öğrenilenler neler?- Hekimlerin hepsi bu yeni tanıtımlara hazır mı?

·         Geleneksel ve modern tanıtım uygulamalarının bir bileşimi olacak gelecekteki tanıtım uygulamaları nasıl olacak?

Türk İlaç Sektöründe kilit Paydaş Yönetimi

·         Hekimlere erişimin giderek daha da kısıtlandığı bu dönemde kilit paydaşlara ulaşmak için uygulanabilecek farklı yaklaşımlar

·         En büyük karar verici ve ödeyici konumundaki resmi otoritelerle başarılı ve uzun dönemli ilişki yönetimi

Bölüm 6: Hedef kitlenizi daha iyi tanımak: Pazar araştırmaları ve anketlerin sonuçları neler gösteriyor?

Yeni yaklaşıma uygun yetkinliklerdeki insan kaynağının bulunması, eğtimi ve firma bağlılığının korunması

·         İlgili bölüm ya da bölge için doğru kişinin seçimi sürecinde, bir yandan farklılıkları olan bir işgücünü hedeflemek diğer yandan da firma kültürünü korumak

·         Yeni iş modellerine uygun yeteneklere ulaşım ve bu kişilerin firma bağlılığının korunması

·         Türk ilaç sektöründe başarıyı getirebilecek stratejiler neler olmalı?

Türk İlaç Sektöründe kilit Paydaş Yönetimi

·         Hekimlere erişimin giderek daha da kısıtlandığı bu dönemde kilit paydaşlara ulaşmak için uygulanabilecek farklı yaklaşımlar

·         En büyük karar verici ve ödeyici konumundaki resmi otoritelerle başarılı ve uzun dönemli ilişki yönetimi

·         Yerel örgütler ve etkili organlarla işbirlikleri açısından önemli hususlar

Bakanlığın tıbbi mümessillerin tanıtımlarını getirdiği kısıtlar çerçevesinde hekimlere tanıtımın yeniden tanımlanması

·         Hekimlere yönelik kısıtlanmış tanıtım süresi içinde maksimum düzeyde etkililiği sağlayan satış gücü yöntemleri

Jenerik Pazarın Büyümesini Fırsat Olarak Değerlendirmek

·         Jenerik ve original ürünlerle rekabette başarılı olabilmek için güçlü bir marka imajı oluşturmak

·         Neden çok uluslu firmalar, Türkiye’de jenerik ilaç firmaları satın alıyorlar? Hükümetin geriödeme politikaları çerçevesinde jeneriklerle ilgili eğilimlerin doğru değerlendirilmesi.

·         Orijinal ürünler için, patent süresi dolduktan sonra da satışların güçlü biçimde devam ettiği başarılı uygulamalar neler?

Popüler Yazılar