İhracatta Hedef Büyüten Sağlık Sektörü İlk Adımı Dubai’de Attı

 

Türkiye’nin ihracatı 2011 yılında Cumhuriyet tarihinin rekorunu kırdı. Birçok sektör, tüm dünyayı saran kriz ve ekonomik durgunluk nedeniyle yeni pazar arayışlarına girdi. Ortadoğu ülkeleri ise siyasal belirsizliğe rağmen ihracatçıların gözde pazarı olmayı sürdürüyor.

Sağlık ürünleri ve teknolojileri alanında Ortadoğu’nun en büyük organizasyonu olan Dubai Arab Health Fuarı da ihracatçılara bu potansiyeli değerlendirmeleri açısından önemli fırsatlar sundu. Birleşik Arap Emirlikleri, kimya sektörü için 2011’de en fazla ihracat yapılan üçüncü ülke olması bakımından da ayrı bir öneme sahip. Geçtiğimiz yıl toplam 905 milyon dolarlık ihracat elde eden sağlık sektörünün, yılsonunda bu rakamı 1 milyar doların üzerine çıkarması bekleniyor. Sektörün 2023 yılındaki ihracat hedefi ise 5 milyar dolar.

İKMİB (İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği) tarafından milli katılım organizasyonu bu yıl ikinci kez yapılan Dubai Arab Health (Medikal Teknoloji, Sağlık, İlaç, Dişçilik Malzemeleri ) Fuarı, 23 – 26 Ocak 2012 tarihleri arasında Birleşik Arap Emirlikleri’nin Dubai şehrinde gerçekleştirildi. Fuarda, 43’ü milli katılım olmak üzere toplam 86 Türk firması yer aldı.

Arab Health Fuarı, sağlık ürünleri alanında bölgenin en önemli organizasyonu olmasının yanı sıra dünyada sağlık sektörüyle ile ilgili düzenlenen ikinci büyük fuar. Yaklaşık 86 bin metrekare alanda gerçekleştirilen fuarda, 60 ülkeden 2 bin 800 katılımcı firma ürünlerini sergiledi. Dünya çapındaki sağlık, iş ve tıp çevrelerini buluşturan Arab Health Fuarı’nda, Türk firmaları da ürünlerini dünya genelindeki alıcılara ulaştırma imkanı buldu. Hastane mobilyaları, sarf malzemeleri ve tıbbi ekipmanlar gibi ürünler sektörün beğenisine sunuldu. Geçtiğimiz yıl 61 bin 274 profesyonel ve ticari ziyaretçinin katıldığı fuarı, bu yıl 66 bin yerli ve yabancı sağlık profesyoneli ziyaret etti.

İKMİB Başkanı Murat Akyüz, Arab Health Fuarı’nın sağlık ve tıp sektörünün Ortadoğu’daki en büyük organizasyonu olduğunu belirterek, Türk firmalarının bölgedeki ihracat potansiyelini değerlendirmeleri açısından önemli bir fırsat sunduğunu söyledi. Pazarın hızla büyüdüğü Ortadoğu ve Kuzey Afrika coğrafyasında, 2012’nin siyasi açıdan istikrarın sağlandığı ve toparlanmanın gerçekleştiği bir yıl olmasını beklediklerini dile getiren Akyüz, “Bu bölgede mutlaka ve mutlaka daha etkin olmalıyız. Türkiye’nin ülke imajı da bizim için bir avantaj. Birleşik Arap Emirlikleri, geçtiğimiz yıl en çok ihracat yaptığımız ilk üç ülkeden biri. Arab Health gibi büyük fuarlar, firmalarımıza Ortadoğu pazarında yeni iş bağlantılarının kapısını açıyor. Ürün kalitemiz, çeşitliliğimiz ve lojistik anlamda bölgeye yakınlığımız elimizi güçlendiriyor” diye konuştu.


CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here